joi, aprilie 18, 2024
AcasăȘtiriScolile nu mai trec in online la pragul de infectare cu Covid...

Scolile nu mai trec in online la pragul de infectare cu Covid de 6 la mie

Școlile nu vor mai ține cont de rata de infectare din localitate, iar pragul de 6 la mie de la care treceau în online a fost eliminat, a decis miercuri, 29 septembrie, Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, potrivit declarației de presă transmise de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Măsura se va aplica de luni, 4 octombrie.

”Referitor la scenariile de funcționare a școlilor, astăzi, 29 septembrie 2021, Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României a decis în unanimitate (exclusiv membri cu drept de vot, având competențe medicale/epidemiologice):

1. Decuplarea scenariilor de funcționare a școlilor de rata de infectare din localitate și adoptarea deciziilor de suspendare a prezenței fizice în funcție de cazurile confirmate la nivel de clasă/școală, în paralel cu intensificarea măsurilor de control din partea autorităților competente, în vederea respectării stricte a regulilor de protecție sanitară în școli.

2. Adoptarea de măsuri suplimentare având ca obiectiv amplificarea testării în școli, prin formularea unei solicitări către Agenția Națională a Medicamentului cu privire la aprobarea utilizării testelor non-invazive pe bază de salivă, cu rol de screening.

După această primă etapă urmează adoptarea unei Hotărâri CNSU, apoi validarea prin Hotărâre de Guvern și abilitarea miniștrilor educației și sănătății să opereze modificări în ordinul comun, în concordanță cu hotărârile adoptate.

Tot acest proces se va finaliza până vineri, 1 octombrie, în vederea stabilirii formulei de funcționare a școlilor, începând cu ziua de luni, 4 octombrie 2021”, Sorin Mihai CÎMPEANU, ministrul Educației.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Most Popular

Recent Comments